החל מיום רביעי בלילה ולמשך כשלושה חודשים, נתיבי ישראל מודיעה על צמצום משמעותי בנתיבי הנסיעה בכביש 4 לצפון. עומסים צפויים: “אנא היערכותכם בהתאם”
נהגים, שימו לב: החל מיום רביעי, 2 ביולי 2025, בשעה 23:00, ועד לחודש אוקטובר הקרוב, יבוצעו עבודות תשתית משמעותיות בכביש 4 לצפון, בקטע שבין מחלף עד הלום (היציאה הדרומית מאשדוד) ועד לצומת גן יבנה. במהלך תקופה זו, יוגבל התנועה מנתיב אחד בלבד מתוך ארבעת הנתיבים הקיימים, כאשר שלושה נתיבים יישארו פתוחים.
באגף השירות וקשרי הקהילה של חברת נתיבי ישראל מודיעים, כי עלולים להיווצר עומסי תנועה חריגים לאורך הקטע המדובר, במיוחד בשעות העומס בבוקר ואחר הצהריים. “אנו מתנצלים מראש על אי הנוחות הזמנית ומודים לציבור הנהגים על סבלנותו”, נמסר מהחברה.
תזכורת: ציר תנועה מרכזי
הקטע בו יתבצעו העבודות מהווה עורק תחבורה מרכזי המחבר את דרום הארץ למרכזו, ועבור רבים מתושבי אשדוד, גן יבנה, יבנה, קריית מלאכי והסביבה זהו נתיב יומיומי לעבודה, ללימודים ולשירותים שונים.
במערכת התחבורה המקומית מבקשים מהנהגים לשקול שימוש בדרכים חלופיות כגון כביש 41, כביש 7 או כביש 431, בהתאם ליעד הנסיעה וכן לבחון שימוש בתחבורה ציבורית או תיאום נסיעות על מנת להפחית את העומס.
תגובת הציבור: “עוד סיוט תחבורתי”
ברשתות החברתיות כבר נשמעות תגובות נזעמות: “עוד פקק בלתי נגמר בכל בוקר”, כתבה אחת מתושבות האזור. אחר הוסיף: “מעניין אם מישהו בחברת נתיבי ישראל באמת נוסע בכביש הזה בשעות העומס”.
לסיכום:
- מה קורה? צמצום של נתיב אחד בכביש 4 לצפון, מדרום אשדוד ועד גן יבנה
- מתי? מיום רביעי, 2.7.25, בשעה 23:00 – ועד לאוקטובר 2025
- למה? עבודות תשתית
- איך זה ישפיע? עומסי תנועה צפויים. הציבור מתבקש להיערך בהתאם
נתיבי ישראל מסכמים את ההודעה באופטימיות זהירה: “מאחלים נסיעה נעימה ובטוחה” ולנהגים נותר לקוות שהפקק הבא יהיה גם האחרון.
עדכונים שוטפים על מצב התנועה תוכלו לקבל כאן באתר ובעמודי הרשתות החברתיות שלנו.











