רויטל מסגיש

תושבת העיר לראש העיר: "אני גרה ברובע ה' ומרגישה נצורה בביתי"

פרויקט התחבורה RE-WAY  אולי הפרויקט הכי שנוי במחלוקת שבוצע בעיר אשדוד ממשיך להכות ולצבור חוות דעת שליליות של תושבי העיר המודאגים האם באמת הוא נחוץ? והאם מבוצע באופן תקין?.

למערכת "אשדוד היום" הגיע מכתב של גב' רויטל מסגיש, אותו היא מפנה לכלל הקוראים תושבי אשדוד ולמקבלי ההחלטות בה.

והרי המכתב לפניכם:

שלום רב,

אני רוצה להגיד לכם, כמי שגדלה באשדוד ועברה לגור 13 שנים בירושלים, תמיד התגאיתי ברחובות המסודרים של אשדוד, בכיכרות הרבים ובנהיגה נוחה בעיר במיוחד ביחס להרבה ערים אחרות.

שמישהו ייתן בבקשה הסבר שמניח את הדעת מה היה דחוף לעיריית אשדוד לרוץ למכרז של נתיבי תחבורה ציבורית, או "תחבורה ירוקה" כמו שקוראים לזה (חוץ ממענק שמן של רבע מיליארד ש"ח כמובן).

עיריית אשדוד – העמוד הרשמי – טרחתם להפיק חוברת מהודרת ועבה על גבי נייר כרומו מבריק בסכומי עתק, על פעילויות הקיץ האחרון, ודאגתם שתגיע לפיתחו של כל בית אב בעיר. ועכשיו, חירבתם את הרחובות המרכזיים ואת חיי התושבים ונתתם לזה סלוגן מפוצץ: "REWAY", מתובל בעוד כמה מילים זוהרות כמו תחבורה "ירוקה" "חכמה" שאף אחד לא באמת מבין… אף לא הסבר אחד בשום מדיה שמנתח לעומק מה התועלת במהפך כזה לעיר, מהו אחוז התושבים שזקוקים לשינו דרסטי בתחבורה הציבורית לעומת הציבור הרחב של משפחות צעירות שחייבות להחזיק ברכבים פרטיים כדי להסיע ילדים למסגרות ולנסוע לעבודה מחוץ לעיר?

(*מצער להגיד שמחיפוש ברשת אחר חומר בנושא, עולים רק דיונים וכתבות אשר חושפים צדדים לא יפים שמניעים את הפרויקט ושחיתויות…)

אתם טוענים ש"הפרויקט החשוב הזה מתבסס על שותפות בין משרד התחבורה ואנשיו ובין עיריית אשדוד. הוא תואם לחזון שלנו כעיר חכמה ומקיימת ועל כולנו מוטלת החובה לראות בו כפרויקט לאומי ולפעול להשגת מטרותיו באופן מלא ובמועדים שנקבעו…"

אני בעד התפתחות וצעידה קדימה ומוכנה גם לסבול כדי להגיע למצב אופטימלי, אבל על איזו עיר חכמה אתם מדברים? מה הסיסמאות האלה אומרות? שחלק מהכביש יוקדש לנתיבי תחבורה ציבורית? כדי לצמצם עוד כמה דקות של נסיעה באוטובוס? הקצאה של שביל במדרכות לאופניים?

מה החזון מאחורי זה ואיזה צפי יש לשינוי פני התחבורה בעיר? אלו מטרות מנסים להשיג? אפשר לקבל יותר פירוט והסבר שיניח את הדעת וייתן הגיון לכל הסבל הזה?

אני גרה ברובע ה' ומרגישה נצורה. הרחובות המרכזיים שנסגרו מסביב משפיעים על הרחובות הקטנים, וכל יציאה מהבית הפכה למטרד שמצריך התארגנות מראש, וגוררת איחורים שעולים ביוקר!

זה נחמד שאשדוד עולה לכותרות כעיר שהגישה את ההצעה האטרקטיבית ביותר למערך השינוי בתחבורה הציבורית, ועכשיו היא גם תהיה העיר הראשונה שתשתמש בתחבורה "ירוקה וחכמה", נהדר! רק שכחתם להסביר לנו התושבים במה זה כרוך, מה יהיו ההשלכות לטווח הרחוק ואיך נרוויח מזה בפועל. ואני לא מדברת על הסיסמאות היפות שפיזרתם כי בינתיים זה בגדר תעלומה, ותתקנו אותי אתם התושבים אם אני טועה!.

בברכה,

רויטל מסגיש

תושבת העיר אשדוד

 

תגובות לכתבה

יש לשמור על לשון נקיה וללא גידופים נמוכים וקריאות שהן על סף העברייניות (דיבה, קריאה למעשים לא חוקיים אלימים וכו׳) סף ורף הרפש שמגיבים באתר אשדוד היום עברו את הרף הסביר ועתה לאחר פסק זמן אנחנו מודיעים בזאת, שרק תגובות הולמות וללא נאצות וקללות ירודות – יפורסמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *