פרויקט התחבורה re-way תופס שוב כותרות והערב בערוץ 12 ו-13
כתב החדשות תמיר סטיינמן ביצע כתבת עומק בנושא פרויקט התחבורה בעיר וכל שנותר הוא להישאר עם הפה פעור לרווחה.
הכתבה סיקרה את הליך הגשת כתב התביעה הייצוגי על ידי מספר תושבי העיר בייצוגו של עו"ד דניאל כהן, תושב העיר אף הוא.
עו״ד דניאל כהן/בא כח התובעים:

צילום: אשדוד היום

התביעה בעיקרה מדברת על פרויקט התחבורה "רי-ווי", לפיו יישום התכנית העירונית של רשת נתיבי תחבורה ציבורית באורך של כ-20 ק"מ, הקמה של כ-100 תחנות אוטובוס חדשות, הקמת סככות לאוטובוסים, שבילי אופניים באורך של כ-22 ק"מ וכו' הכוללים שינויים משמעותיים של רחובות העיר, מדרכות העיר ושטחים ציבוריים נוספים כמו גדיעה של עצים רבים, כך לפי לשון התביעה הייצוגית שהוגשה.
לטענת העותרים, תכנית ה"רי-ווי" נולדה בחטא ובוצעה בחטא, לכאורה, הואיל ונגועה היא בפגמים משמעותיים, כפי שמנסים העותרים להוכיח.
העותרים כנגד עיריית אשדוד והעומד בראשה טוענים, כי מימוש התכנית הינו, לכאורה וכפי הנטען, הפרת אמונים וניגוד עניינים, מניעת זכות הטיעון וזכות השימוע מהציבור ו/או מחברי מועצת העיר ובכלל זה עלול שנעשה הפרויקט בשירות האינטרסים העסקיים של האסיר המורשע ג'קי בן זקן, המרצה את עונשו בימים אלה בכלא חרמון. את כל זה טוענים העותרים בתביעתם וכאמור, ההכרעה בנושא טרם התקבלה בבית המשפט.
התביעה של עו"ד דניאל כהן, המייצג בעניין זה את התושבים העותרים ואת כלל תושבי העיר, מעלה שאלות ותהיות רבות בשים לב למידת ההשפעה העצומה והמקיפה של ההסדר התעבורתי על המרחב העירוני.
בעניין הזה טענו העותרים, כי "כבר בחודש אוגוסט 2016 בין מכלול טיעוניו מעלה האסיר בו זקן טענה, כי בדבר הסדרת מערד התנועה באתר וחיבורו למערכת התחבורתית העירונית באמצעות פרויקט התחבורהre-way וזאת בטרם זכתה עיריית אשדוד בפרויקט ו/או בטרם אושר הפרויקט. הכל במסגרת בקשה, שהוגשה על ידי האסיר המורשע בן זקן בחודש אוגוסט 2016 לוועדת תכנון ובניה המחוזית , בקשה לשינוי ייעוד ממסחר בלבד למגורים, מסחר ומוסדות ציבור בשדרות הרצל, אשדוד ולהסדיר את ניצול הזכויות הנותרות במסגרת שינויי יעוד מ"מסחר" ל"מגורים, מסחר ומבנים ומוסדות ציבור " . היזם, האסיר ג'קי בן זקן ביחד עם חברת סגול בר, עיריית אשדוד ואחרים ביקשו אישור תכנית יצירת מסגרת תכנונית להקמת מבנה הכולל 4 מגדלי מגורים. מתוכם 3 מגדלים בני 27 קומות ומגדל רביעי בן 28 קומות, מעל 3 קומות חניה תת קרקעית, קומת מסחר במפלס הרחוב, 2 קומות חניה עלית ומשרדים. קומת מבנים
ומוסדות ציבור לחינוך וקומת לובי עם שינוי מ"מסחר" ל"מגורים, מסחר ומבנים ומוסדות ציבור". מדובר על הבקשה לשינוי ייעוד ממסחר למגורים (650 יחידות דיור), מסחר ומבנים ומוסדות ציבור "פרויקט סגול". מתוך כך, העלו התובעים את החשש, כי ריח רע עולה מההתנהלות הזו וחשש לשימוש במידע פנימי לכל הפחות. כבר בשנת 2013 נעשה שימוש במידע פנימי לכל הפחות, כפי העולה, לדעת העותרים, בסיכום הישיבה מיום 7 ביולי 2013 כבר אז, טוענים בעתירה, כי נעשה שימוש בפרויקט התחבורה העתידי שעוד לא קיבל אישור סופי, לכאורה, על מנת לזרז את הבקשה של חברת סגול בר.
עוד מעלים העותרים בתביעתם, כי קיים חשש, כי הנתבעים – ראש העיר יחיאל לסרי ועיריית אשדוד פועלים, לכאורה, בשירותו של האסיר המורשע בו זקן "משל היו אגף אינהרנטי בארגון שסר למרותו ומכאן העתירה המנהלית התלויה ועומדת בפני ביהמ"ש הנכבד", לשון התביעה.
עוד ציינו התובעים בתביעתם, כי לתובעים "קשה להשתחרר מהתחושה, כי העיר אשדוד הפכה למעיו אזור דמדומים תחת מנהיגותו של יחיאל לסרי ותושביה הפכו לשבויים במארג האינטרסים העסקיים של האסיר המורשע ג'קי בן זקן".
בנוסף לכל אלו, כפי שפורסם בעיתון הדיגיטלי "אשדוד היום", ביקר בנו של ראש העיר את בן זקן בביתו, עת יצא לחופשה מבית הכלא. בנו של ראש העיר הוא עורך הדין מאיר לסרי ולשאלה שלנו מדוע הוא מבקר את בן זקן בשעת לילה מאוחרת השיב : "מותר לי לבקר את מי שאני רוצה".
גם הרכב של ראש העיר תועד ליד ביתו של בן זקן, עת יצא לחופשות מהכלא. מדוע לסרי חש צורך לשמור על קשר רציף עם אסיר מורשע, אשר הוא בעל אינטרסים נדל"ניים בקרקעות בעיר?
צילום: מוטי קמחי
תגובות:
תגובתו של עו"ד דניאל כהן, בא כח העותרים: "אנחנו ממתינים לאישור התובענה כתובענה ייצוגית על ידי כבוד השופטת דוברת. בטוחני, כי בית המשפט לא יכשיר את הפעולות והאינטרסים שמאחוריהם ויקל על מצוקת תושבי אשדוד ששועבדו בעל כורחם לאינטרסים זרים וסובלים סבל איום מדי יום".
מעיריית אשדוד לא נמסרה תגובה
מסביבתו של בן זקן לא נמסרה תגובה
הכתבה ששודרה הערב בערוץ 12+13:
למקרה שפספסת: מה עשה עו"ד מאיר לסרי, בנו של ראש העיר, ליד ביתו של ג'קי בן זקן ?
אולי יעניין אותך גם – כתבה נוספת בעניין התביעה הייצוגית על פרויקט התחבורה
