10מחיקה של מעברי החציה ברובע ג 3.4.18

מצוקת התחבורה הציבורית ברבעים החרדיים: ״אין לנו נציגים במועצה, שממתינים לאוטובוסים אז למה שיבינו אותנו?״

במהלך חול המועד פסח, תושבים רבים אשר ביקשו לצאת מחוץ לעיר באמצעות תחבורה ציבורית, נתקלו בקשיים גדולים, לאור ביקוש מאוד גבוה ומספר אוטובוסים קטן, באופן יחסי.

מדובר בעיקר בתושבי הרבעים החרדיים: ג׳, ז׳ ובעיקר לערים: בני ברק, בית״ר עילית, בית שמש, ירושלים. הזעם היום גדול מאוד ברחוב החרדי והוא מופנה, בעיקר, לנציגים שלהם במועצת העיר אשר, לטענתם, פנו אליהם מספיק זמן מראש על מנת שידאגו לתגבר את כמות האוטובוסים מול חברת ״אפיקים״ והדבר לא נעשה בצורה טובה, לדעתם וכפי הנראה בשטח.

להלן הפניה, שהגיעה למערכת ״אשדוד היום״ על ידי תושב רובע ז׳:

פניה דחופה לכל הגורמים ללחוץ על משרד התחבורה : להכניס מפעיל נוסף לקווי אשדוד בני ברק,וזאת לנוכח הכשלון הגדול והסבל של תושבי אשדוד,

אשדוד: זעם רב ותסכול לנוכח הכשלון העצום של תושבי העיר 'בני ערובה' של חברת אפיקים

מחדל תחבורה שלא זכור כמותו בתולדות העיר אשדוד,משפחות נתקעו ולאחר שעתים המתנה לשווא חזרו הבייתה מאוכזבים ומתוסכלים,תושבי אשדוד דורשים חקירה ומיצוי מול הכשלון .

עסקני העיר פנו מראש לחברה בבקשות תגבור -וכנראה שאין אוזן קשבת לשירות בחברה הזו!!!

אין לנו נציג אמיתי במועצה, שאכפת לו. כולם בעלי רכבים, הם לא עמדו מעולם שעות בתחנות אוטובוס ולא יודעים מה זה סבל של נוסע ברובע ג׳, הרוצה לנסוע לבני ברק.

הדרישה של התושבים. הכנסת מפעיל נוסף שידע לתת שירות,מחדל תחבורה חוה"מ פסח תשע"ט.

מערכת ״אשדוד היום״ ערכה שיחה עם הרב יחיאל ויינגרטן, סגן ראש העיר, אשר הכיר את מחדל התחבורה במהלך חול המועד פסח, ביקש שנשלח אליו מייל והוא יגיב. נכון לכתיבת כתבה זו, טרם הועברה תגובה מצדו וככל שיעביר, הרי שזו תוכנס במלואה.

התגובה של חברת ״אפיקים״:

חברת אפיקים דואגת לרווחת הנוסעים ומציבה בראש מעייניה את צרכיהם, בימי חג כמו גם בימי חול. בחג הפסח ובימי חול המועד, פעלה החברה על פי מיטב יכולתה ונערכה לצורך ביצוע תגבורים לפי ניסיונה מהעבר ובהכוונה המקצועית של משרד התחבורה, ואף השקיעה משאבים רבים בהפעלת קבלני משנה במטרה לספק שירות שיהלום את התגברות הביקושים שנצפתה. 

במהלך כל ימי החג ניתן מענה מיטבי לציבור הנוסעים על בסיס תגבור הקווים בשיעור של מאות אחוזים, אך לצערנו, במספר מוקדים מקומיים, עומסי התנועה הכבדים היו מעל המשוער. עומסים אלו, בעיקר בבני ברק והסביבה, השפיעו על רמת השירות ותדירות הקווים שכן משכי זמן הנסיעה בין הערים התארך בצורה משמעותית. 

בנוסף, הרי שלא ניתן לצפות מראש ביקושי שיא בטווחי זמן קצרים ועל כן נוצרו לעיתים עומסים רבים אשר גרמו להתמלאות חלק מהנסיעות כבר בתחנות הראשונות. 

נדגיש כי במהלך ימי החג, היו נציגי החברה ערים וקשובים לפניות הציבור בזמן אמת ופעלו בהתאם ליכולתם במטרה לענות על ביקושי השיא הקיצוניים ולצמצם את זמני ההמתנה.

עם זאת, אנו מפיקים לקחים ונמשיך להשתפר לקראת מתן שירות, אף טוב יותר, בחגי ישראל הבאים.

תגובות לכתבה

יש לשמור על לשון נקיה וללא גידופים נמוכים וקריאות שהן על סף העברייניות (דיבה, קריאה למעשים לא חוקיים אלימים וכו׳) סף ורף הרפש שמגיבים באתר אשדוד היום עברו את הרף הסביר ועתה לאחר פסק זמן אנחנו מודיעים בזאת, שרק תגובות הולמות וללא נאצות וקללות ירודות – יפורסמו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *