הסטוריז של אשדוד היום

העלה סטורי

השַׁגַּעַת סטייל רי-ווי חוזרת לכבישי העיר

דווקא עכשיו, כאשר משרד הבריאות החליט להתיר את פתיחת החנויות במתחם הסטאר-סנטר, החליטו בעיריית אשדוד לחסום את הגישות הנוחות למתחם. לא למדו כלום מרי-ווי?

הפרויקט הכושל ״רי-ווי״, אשר בגינו נחסמו לתנועה שדרות הרצל במשך תקופה ארוכה ונגרמה אי נוחות מירבית לתושבי העיר, הותיר את הטראומה בזיכרון של כל תושב בעיר. עוד מהדהד דו״ח מבקר המדינה החמור אשר המליץ על חיוב אישי הן לראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי והן למנכ״ל העירייה, אילן בן עדי, וכבר אנו עדים לעבודות נוספות ונרחבות בכביש מרכזי נוסף בעיר.

הפעם, מדובר בכניסות למתחם הסטאר-סנטר, שהיה סגור ללקוחות במשך חודש וחצי, מאז החל משבר הקורונה. מגיפת הקורונה הביאה עמה את המשבר הכלכלי הגדול והמאתגר ביותר שידעה מדינת ישראל והעיר אשדוד בפרט. במתחם הסטאר סנטר השכירות שמשלם כל בעל חנות או דוכן הינה גבוהה מאוד ונדרשת עבודה אינטנסיבית לאורך כל החודש על מנת לשלם את השכירות ועדיין להתפרנס בכבוד.

לאחר חודש וחצי, שמרבית החנויות במתחם היו סגורות, למעט בית המרקחת בסופר-פארם והמתחם היה שומם מאדם, החליטו במשרד הבריאות לאפשר פתיחת חנויות והגעה של לקוחות אליהן, במגבלות מסוימות. לא די, כי החנויות נאלצות לדלל את הנוכחות בחנות והדבר, בוודאי, משפיע על המכירות, אלא שדווקא עכשיו, בעיריית אשדוד החליטו לבצע עבודות תשתית נרחבות ומורכבות בסמוך לסטאר סנטר.

עיריית אשדוד הבטיחה, כי העבודות תמשכנה כחודש ימים עד ה- 1/6/20. בפועל, ניסונות העבר כבר הוכיחו לנו, שלוח הזמנים, איך לומר בעדינות?, עשוי להשתנות והעבודות עלולות להמשך זמן ארוך יותר מהמתוכנן. כך היה בפרויקט רי-ווי על שעליו וגווניו וכך בפרוייקטים נוספים, גם הפשוטים ביותר של בניית כיכר, למשל.

האם לא למדו שום דבר מפרויקט ״רי-ווי״?

הנחתות מלמעלה? לא עובד!

אחד הכשלים הגדולים בפרויקט רי-ווי, למעט בעיות התקציב החורג, היה עניין חוסר ההסברה. כאשר העירייה, עם רצון טוב, מגיעה לבצע עבודות תשתית, העבודות אמורות להיות מתואמות עם בעלי העסקים ותושבי המקום אשר עלולים להפגע ממפגעי הבניה במקום. בהנחה שהיה נערך כנס מקדים של בעלי החנויות, וראש העיר היה מגיע ומסביר *בטרם* הגיעו לבצע את העבודות בשטח, ניתן להניח, כי קיימת סבירות גבוהה שבעלי העסקים היו מושיטים לו יד ומתאמים מועד שיהיה נוח לכל הצדדים. ברגע שהעבודות ״מונחתות מלמעלה״, כפי שנראה במקרה הזה, ובעירייה קובעים עובדה בשטח, לכאורה, הדבר עלול לגרום לכעס ולתחושות קשות הן בקרב בעלי החנויות במקום והן בקרב התושבים, שזיכרון הפרויקט הכושל ״רי ווי״ עוד טרי במוחם. ואכן התחושות קשות ובבקעה למתחם, שבעבר היתה פתוחה ממספר כיוונים, מאתגרת יותר מהרגיל.

עבודת תשתית ענקית- מדוע לא לחלק לחלקים קטנים?

דבר ביקורת נוקב אשר נהגו להשמיע תושבי העיר בעת פרויקט ״רי ווי״ בשדרות הרצל, היה: מדוע לא התחילו את הפרויקט במקטעים קטנים, מסיימים מקטע וממשיכים באחר? מדוע היה צורך להרוס חלקים גדולים בכביש, להשאיר הרס גדול ואז להתחיל לעבוד, מה שראינו כבר שלוקח זמן? גם כאן בפרויקט המדובר ברחוב ויצמן, נשאלת השאלה: מדוע לא ביצעו את העבודות במקטעים קטנים? מה שבוודאי היה לוקח זמן קצר יותר ופוגע הרבה פחות בבעלי החנויות? עושה רושם, כי הלקחים לא הופקו מפרויקט רי-ווי הכושל, כפי שעלה מדו״ח מבקר המדינה הקשה שיצא בנושא ביולי 2019.

נמשיך לעקוב ולעדכן.

קרדיט צילום: אשדוד היום

אולי תתעניין ב...

קווי לילה חוזרים לפעול- הפרטים המלאים

הודעה חשובה לצעירים ולהורים: קווי לילה חוזרים לפעול בחופשת הקיץ משרד התחבורה משיק מחדש את קווי …

3 תגובות

  1. לסרי נכשלת , תתפטר !!!!!!

  2. פרוייקט שעיקרי מטרתו היא התקנת תשתית מעקב של 5G

  3. Free way ?
    No way !
    Lasry – we are not frayerim
    לא ווי ולא נעליים…
    רק מבוי סתום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.