הסטוריז של אשדוד היום

העלה סטורי
שמוליק דואק

שמוליק דואק בפניה לשרת התחבורה: ״לשקול מחדש את שינויי תעריפי הנסיעה באשדוד״- חדשות אשדוד

שמוליק דואק, מעצב שיער והבעלים של המספרה החברתית הראשונה בעיר, פעיל ציבור, שלח מכתב לשרת התחבורה וראש הממשלה בעניין העלאת מחירי התחבורה הציבורית העירונית

דואק סיפר לנו: ״ אתמול שלחתי את המכתב הזה לשרת התחבורה מרב מיכאלי עם העתק ללשכת ראש הממשלה.
אני מכיר את היושרה של מיכאלי ואני בטוח שהדברים יפלו על אוזן קשבת.
בינתיים, קיבלתי מענה מלשכת ראש הממשלה, עם הבטחה שפנייתי תישקל בתשומת לב קפדנית.
רבע מיליון תושבי אשדוד, זכאים להתייחסות רצינית לפניה הזאת״.

להלן פנייתו המלאה של דואק:

לכבוד
שרת התחבורה,
ח"כ מירב מיכאלי
שלום רב,

שמי שמוליק דואק, תושב אשדוד ופעיל חברתי בעירי.
גם אני גיליתי השבוע כמו שאר תושבי אשדוד, שבמסגרת "מהפכת התחבורה" שלך, מחירי הנסיעה באוטובוס התייקרו בעבורנו באחוזים גבוהים ביותר, בעוד שהיינו בטוחים שמטרת ה"מהפכה" היתה להיטיב עם משתמשי התחבורה הציבורית.

מחיר נסיעה שהיה 4.5 ₪ עלה ל-5.5 .
חופשי יומי שהיה 6.90 ₪ עלה ל-12.50
חופשי חודשי שהיה 125 ₪ עלה ל-225.
"מהפכת התחבורה" שלך נחתה עלינו אחרי "מהפכת תחבורה" אחרת המכונה Re-Way שהוביל משרד התחבורה יחד עם ראש העיר. פרויקט אשר התגלה ככישלון מובהק, פגע קשות גם בתחבורה הציבורית וגם במשתמשי התחבורה הפרטית, ואף זכה לביקורת קשה של מבקר המדינה עם המלצה לחיוב אישי של רה"ע ושל מנכ"ל העירייה.

לידיעתך, הדירוג הסוציו-אקונומי של אשדוד ירד לאחרונה מ-5 ל-4.
במדד איכות החיים אשדוד ירדה לתחתית הטבלה מבין הערים הגדולות (אחד הפרמטרים של המדד הוא גם התחבורה הציבורית).
אם לא די בכך, אשדוד ממשיכה "לככב" במקומות הראשונים בדו"ח מדד העוני בישראל.
עובדות אלה לבדן מספיקות כדי לכלול את אשדוד בין הערים שבהן מחיר הנסיעה בתחב"צ צריך היה לרדת, או לפחות לא לעלות !
איך יתכן שבאשקלון השכנה, שהדירוג הסוציו-אקונומי שלה גבוה משל אשדוד, מחיר הנסיעה ירד ובאשדוד עלה?

ניכר כי בתכנון ובחישוב מחדש של מחירי הנסיעה בתחב"צ, לא ניתנה מספיק תשומת לב לפרטים שציינתי, ואשדוד "שילמה את המחיר" על כך תרתי משמע.
היום זה כבר ברור שתושבי אשדוד נפגעו פעמיים ע"י משרד התחבורה – פעם בגלל פרויקט Re-Way הכושל, ועכשיו שוב עם עליית מחירי הנסיעה בעיר.

אם מטרותיהן של שתי ה"מהפכות" האלה היא להגדיל את כמות המשתמשים בתחבורה הציבורית, לצמצם את השימוש ברכבים פרטיים ולהקטין את היקף פקקי התנועה, הרי שאף אחת מהמטרות הללו לא תושגנה, והתוצאה הישירה היא הימנעות נוספת משימוש בתחבורה ציבורית, שהיא חיונית מאוד בעיר שבה כרבע מיליון תושבים !!
אני קורא לך לבדוק את המידע הנ"ל ולשקול מחדש את תעריפי הנסיעה בעיר, כי כרגע זה מרגיש כמו חוסר צדק וחוסר היגיון מוחלט.
זאת לא בושה לטעות, וזה מאוד מוערך להודות בטעות ולתקנה.
בכבוד רב
שמוליק דואק |

אולי תתעניין ב...

המטח האחרון: נפילה בשטח פתוח באשדוד

״עלות השחר״, היום השלישי- אזעקה בשעה 15:20 ברחבי העיר, יירוטים באוויר על ידי סוללת כיפת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.