ראש העיר: נאשר תמ״א 38 ונבנה חניונים ציבוריים;התגובות: ״פתרון ללא מחשבה או עקיצה על חשבון הציבור״

ראש העיר מציג תכנית חלקית למדי בעניין קידום תמ״א 38. הבעיה המרכזית בקידום פרוייקטים אלו היא החניות, שכן מוסיפים דיירים לבניין ואין חניות נוספות. ראש העיר טוען, כי הגיעו להסדר וייבנו חניונים ציבוריים על מנת לקדם פרויקטים. מתי בדיוק נבנו חניונים ציבוריים בעיר?

בעיית החניה בעיר הולכת וצוברת תאוצה. ברובע הסיטי, למשל, על אף חניוני הענק התת-קרקעיים המשמשים את דיירי הבניינים, לאורחים מבחוץ אין מקומות כמעט. חניון העפר אשר שימש את התושבים במשך שנים הפך למרכז כיוונים; ההמשך שלו, שמור לבניין הגבייה העתידי של עיריית אשדוד. האם מישהו במקרה הזה חשב על חניות? ועוד לא דיברנו על משרדי הממשלה הסמוכים ליד: פנים, עליה וקליטה, לשכת התעסוקה, משרדי הרבנות ועוד.

האם יינתן מענה למבני ציבור?

נראה, כי מדיניות העירייה בכל נושאי תמ״א 38, הגם שהם מבורכים, איננה אחידה. לצד חניות, דרושה מחשבה על גני ילדים, בתי ספר, מתנ״ס, מרפאה ועוד. האם על אלה מישהו נותן את הדעת? אם אכן ליזמים יש רצון טוב, כפי שראש העיר טוען, אולי כדאי לדרוש מהם לשאת בהוצאות של בניית מבני הציבור באיזור?

עד כה, פרט לפוסט עלום בידי ראש העיר או מי מטעמו, לא זכינו לראות תוכנית ברורה ברבעים הוותיקים בעיקר: היכן בדיוק ייבנו החניונים הציבוריים? לחלק מהקוראים זה נראה, כאילו מצאו כותרת יפה עם פתרון לכאורה; מביני העניין יודעים, שיש בעיה והפתרון לא הוצג במלואו.

כך ראש העיר הציג את עמדתו בנושא:

לשחרר את התמ"א – עדכון על מדיניות חדשה!
**
אחד האתגרים שעיכבו עד עתה חלק מיוזמות התמ"א באשדוד, הייתה מכסת מקומות החניה חדשות לפרוייקט.
**
זה פשוט. כדי שיהיה אפשר לעשות את התמ"א, אנחנו צריכים לאשר לקבלן לבנות דירות חדשות, שמכירתן מממנת את עלות הפרוייקט, לכול דירה חדשה שיוצרים, צריך לוודא שיש תשתיות נדרשות, וחניה היא אחת מהם.
**
אבל מה הבעיה? שלפעמים לא ניתן לייצר מקומות חניה חדשים למרות הרצון הטוב של היזם, ואז ישנה דילמה, בין הרצון לאשר את הדירות החדשות כדי להביא בשורה לדיירים שגרים במבנה ישן ומשוועים להתחדשות, מול החשש הברור של גורמי התכנון, שלאנשים לא יהיה היכן לחנות בקרבת ביתם.
**
לאחר דיונים ארוכים, קיבלתי החלטה ובתום תהליך עבודה ממושך, שהובילו מהנדס העיר דורון חזן וראש מינהלת ההתחדשות העירונית ליאור לוי, מצאנו פיתרון מאוזן לאתגר.
**
מעתה ואילך, נאפשר ליזמים שירצו לקדם תמ"א ויתקלו בבעיה דומה לקדם את הפרוייקט, כנגד תשלום מיוחד לקרן חנייה של עיריית אשדוד. הכספים שיצטברו בקרן ישמשו להקמת חניונים ציבוריים, בדיוק כמו "אחוזת החוף" בתל אביב, שבהם תהיה חניה חינם/בתשלום סמלי לאותם דיירים שיקנו את הדירות ללא החנייה.
**
אדריכל העיר רם אהרוני כבר הכין ואישר מולי את המיפוי להקמת החניונים החדשים שיאפשרו לנו לאשר עוד פרוייקטים חדשים של תמ"א, והם ינוהלו בעתיד על ידי העירייה.

תגובות הגולשים: עקיצה על חשבון הציבור

הגולשים לא נשארו אדישים והשיבו לראש העיר, כי כפי הנראה, לא קיימים שטחים לבניית מקומות חניה. ייתכן ופרסום של התכנית המפורטת בידי העירייה, היה מונע תגובות אלה.

להלן חלק מהתגובות:

תגובות הגולשים לראש העיר

אולי תתעניין ב...

סיוע הציבור באיתור הנעדרת אריאלה פרס|שתפו

משטרת ישראל מבקשת את עזרת הציבור באיתור הנעדרת אריאלה פרס בת 33 תושבת אשדוד . …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

שינוי גודל גופנים