ציר הרצל: פניות שמאלה מבוטלות, נתיבים צרים, כביש משובש ותחנות אוטובוס במרכז הכביש|תמונת מצב ״רי-ווי״

כ-40 יום לפני הצהרתו של ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי, כי ייפתח את ציר הרצל והעבודות עליו תסתיימנה במסגרת פרויקט התחבורה הציבורית ״רי-ווי״, יצאנו לשטח על מנת לבחון את קצת ההתקדמות של העבודות.

בהתאם להבטחת ראש העיר: ב-22 ביולי 2019 צפוי ציר הרצל להפתח לתנועה מלאה

לפני כ-20 יום, הבטיח ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי, כי בתוך 60 יום ציר הרצל ייפתח לתנועה ויהי מה. אומנם האוטובוסים החשמליים, שהובטח, כי יגיעו לאשדוד בטרם ייפתחו הצירים החדשים, רחוקים מלהגיע לכאן, אך להצהרתו של ראש העיר יש משמעות גדולה ולכן יצאנו לשטח על מנת לבחון את קצב התקדמות העבודות על ציר הרצל.

תמונת מצב – מעט עובדים בשטח

הסיור נערך בשעות הצהריים, בשעה אשר מצופה היה לראות עובדים רבים בשטח לכל אורך הציר, על מנת להשתלט על כמות העבודה הגדולה שעדיין קיימת במקום. לכל אורך הציר לא נצפו עובדים כלל, למעט מקטע קטן הקרוב לצומת הרצל-שד׳ ירושלים אשר בו נצפו עובדים בודדים.

כבישים – לא סלולים כהלכה ; נתיבים צרים לעייפה

הכבישים על ציר הרצל באיזור פרויקט ״רי-ווי״ לא סלולים כהלכה וניתן להבחין בנקל, כי צירי התנועה צרים להחריד ונדרשת מיומנות נסיעה גבוהה על מנת לא לסטות מהנתיב הצר לעייפה.

פניות שמאלה – מבוטלות

פניות רבות שמאלה בוטלו ולפני כל צומת כזה הקפידו בעיריית אשדוד להציב שלט האוסר במפורש את הפניה שמאלה. ניתן להניח, כי איסור זה בוודאי גורם לעומסי תנועה באיזורים אחרים בעיר, שהיו עד הפרויקט דלים בתנועה הואיל והרצל הינו עורק תנועה ראשי אשר הוביל את התנועה לרבעים רבים בעיר. בתחילת הפרויקט היה נדמה, כי ביטול הפניות שמאלה נעשה רק באופן זמני וכאשר יגיע הפרויקט לכדי סיום, בוודאי תפתח התנועה אך לא כך.

תחנות אוטובוס – ממוקמות במרכז הכביש הסואן

תחנות האוטובוס החדשה מוצבות במרכז הכביש וקיים חשש, כי בעת חציית התושבים את הכביש עלולים הם להיתקל בתנועה סואנת ומסוכנת, ממש כמו שהיה בציר הדמים בפתח תקווה עד אשר בוטל לא לפני שגבה מחיר יקר של 21 הרוגים.

השאלות הקשות

כמה עלה לנו פרויקט ״רי-ווי״ עד כה? מדוע בוטלו ציר ז׳בוטינסקי והציר המזרחי, הקרוב לרבעים של החרדים המשתמשים בתחבורה ציבורית? מה הועילה הגדלת היקף ההתקשרות עם הקבלנים אם עד היום לא נפתח עדיין שום ציר לתנועה ואפילו אוטובוסים חשמליים אין? כמה זמן ייקח להביא את האוטובוסים החשמליים לאשדוד? מדוע הוקפא הביצוע של ״רי-ווי״ על מנחם בדין באיזור כיכר אילן רמון (השפיץ בסיטי)? באופן מובהק אנו רואים, כי קיימים איחורים של הקבלנים בביצוע העבודות – האם נקבעו קנסות בגין הפרה או אי-עמידה בהסכמים, לכאורה? האם מטרות הפרויקט עתיר התקציבים יושגו בסופו של דבר ותושבי אשדוד יזנחו את רכביהם ויתחילו לדווש, כפי שהמליץ להם ראש העיר?

מערכת ״אשדוד היום״ ביקשה מעיריית אשדוד לוחות זמנים עדכניים לביצוע הפרויקט, ללא תשובה מצדם עד כה. תגובתם תוצג במלואה באם יחליטו לשלוח.

אולי תתעניין ב...

אירוע ירי ברובע הסיטי. אין נפגעים

משטרת ישראל פתחה בחקירת אירוע ירי שארע לפני זמן קצר ברובע סיטי. אין נפגעים באירוע. …

2 תגובות

  1. הכביש לאופנים נצבע בצבע כחול בערב ניראה כמו כביש ונמוך מאוד מסוכן מאוד הנתיבים ממש קטנים שניי רכבים גדולים לא יכולים לנסוע במקביל עכשו הוסיפו רמזורים בכביש להולכי רגל שיורדים מהאוטובוס יהיה פקקים אין פניות שמאלה בקיצור על הפנים ממש סכנה והכול לאוטובוסים שלאאא הגיעו לארץ ולא יגיעו פרויקט על הפנים כמו הפחים למיחזור הקנטרי קלב המשכן ולא חסר מיליונים שהלכו לאיבוד בגלל רשלנות אלוהים יודע של מי

  2. לעצור פרויקט ההרסני של העיר

    חייבים דחוף לפרק את הכל ולהחזיר למצב הקודם. זה יציל את קורבנות העתיד וזה ניתן לעשות בזול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

שינוי גודל גופנים