דף הבית > פניות לראש העיר > פרויקט התחבורה "רי-ווי"- חורבן הבית

פרויקט התחבורה "רי-ווי"- חורבן הבית

הביטוי פרימום נון נוקרה – ראשית, אל תעשה נזק מבטא את אחד מעקרונות האתיקה הרפואית. הביטוי משמש מאז 1860 תזכורת לעוסקים ברפואה, שלפעולות הנעשות מתוך כוונות טובות עשויות להיות תוצאות לא רצויות. 

פרויקט התחבורה "רי-ווי" נכנס לחיינו בהפתעה גמורה בנובמבר 2016.

ימים ספורים לאחר החגים, התחילו הדחפורים בשטח לעבוד ומאז ועד היום העיר נראית כאתר בניה אחד גדול, מוכה רעש ומפגעים בטיחותיים. תועלתו של פרויקט זה, אם קיימת, לא ברורה עד היום ומה שכן בטוח הוא הסבל הנגרם לתושבי העיר.

גם במקומות בהם נראה, כי העבודה הסתיימה, אנחנו ממשיכים לראות מפגעים חמורים והתהיות בנוגע לנחיצות הפרויקט והסיבות אשר הובילו ליציאתו לאור ממשיכות לחלחל אט אט.

בתל אביב ובערים בעולם, אנחנו רואים מחשבה לעתיד ויצירת מסילות רכבת עיליות, אשר עוברות בנתיבים מרכזיים בעיר ואכן מקלים על הציבור הרחב בנסיעה בתחבורה ציבורית.

תושבי אשדוד מעולם לא סבלו מפקקים בתוך העיר וכבישיה הרחבים של אשדוד הפכו לשם דבר וליתרון בולט. לא עוד, לצערנו.

מעבר לכך, אופן הביצוע של הפרויקט מעלה אף הוא תהיות ושאלות רבות, עת נאלצים להוסיף עוד ועוד מכספי הציבור על מנת לסיים וקו הסיום לא נראה באופק.

אשדוד זאת עיר, אשר חייבת לחשוב על הצעירים החיים בה. אילו היו משקיעים בהבאת מפעלי היי-טק לעיר באותה המידה שהשקיעו בפרויקט התחבורה, בוודאי היינו מעצמה מוצלחת.

משום מה, עוצמת ההשקעה בפרויקט התחבורה עולה על כל נושא ותחום אחר שנעשה בעיר ב-10 השנים האחרונות.

מדוע נעשה הפרויקט בחיפזון כזה גדול? מדוע לא שותף הציבור בהחלטות העירייה? מדוע נבחרו המקומות בהן יבוצע הפרויקט כפי שנבחרו? ובעיקר – מה התועלת אשר יפיקו תושבי העיר מהפרויקט לכשיסתיים?

שדרות מנחם בגין – פינת הסייפן (רובע ח')/דצמבר 17:

שדרות הרצל/דצמבר 17:

 

 

 

בדוק גם...

סופה לנדבר: "אני עם הרוב החילוני באשדוד"

מחאת תושבי העיר אשדוד ממשיכה להכות גלים ולייצר כותרות גם ברמה הארצית. אומנם קולו של …

שינוי גודל גופנים