הסטוריז של אשדוד היום

העלה סטורי

מנכ״ל הנמל מתפטר מתפקידו: ״חציית קווים אדומים לא מאפשרים לי להיות חלק מתהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי״

מנכל נמל אשדוד שיקו זאנה הגיש מכתב התפטרות מתפקידו: ״תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר הביאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבית
הסמנכ"לים״

בהמשך לפרסומים על מערכת יחסים קשה ומורכבת בין יור הדירקטוריון הגב אורנה הוזמן-בכור ומנכל הנמל משה שיקו זאנה, מגיע היום ולא באופן מפתיע- מכתב הפיטורין של זאנה. זאנה, במילים עדינות נגיד, העדיף להניח מכתב פיטורין על אף שלא באמת הייתה לו ברירה וכל הכיוונים סימנו כי זה יהיה עתידו בכל אופן. זאנה הוא, בשפת העם, התפוטר מתפקידו. במכתב עמוס שבחים עצמיים וציוני דרך אישיים ואולי מקצועיים בתפקיד, זאנה מסיים את הקריירה שלו בנמל אשדוד ופניו לתפקיד הבא שטרם ידועה זהותו.

״לדעתי, שיקו גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר״, אמר לו עובד נמל וותיק. מעניין למה התכוון בדבריו?

להלן המכתב של מנכ״ל הנמל הפורש שיקו זאנה:

ט' סיון, תשפ"ב 8 יוני, 2022
לשכת מנכ"ל
לפני למעלה משנתיים ניתנה לי הזכות והאחריות העצומה לנהל את נמל אשדוד ובכך להמשיך ולשרת את המדינה לאחר 33 שנים בצבא הגנה לישראל בו סיימתי בתפקיד תת אלוף.
נכנסתי לתפקידי בתחילת שנת 2020, עת התפרצה בישראל מגפת הקורונה ועולם הספנות הבינלאומי כולו נשאב למערבולת אדירה של חוסר וודאות, עיכובים ותקלות. בצורה שקולה ומקצועית, השכלתי לבנות נהלי עבודה ייחודיים לעבודה בתקופת הקורונה ולהניע את עובדי החברה, אף בתקופת הסגרים וההיעדרויות הרבות בשל מחלה ובדודים, כך שלא נפגעה בשום
שלב הרציפות התפעולית של הנמל. באותה שנה ובמקביל לכל האמור לעיל, עשיתי כל מאמץ על מנת להכין את הנמל לקראת התחרות.
סיימנו בהצלחה מו"מ עם ההסתדרות שנמשך 8 שנים ללא הכרעה וחתמנו על הסכם רפורמה מורכב, תקדימי וחוצה סקטורים אשר יאפשר גמישות ניהולית שתסייע לנמל להתמודד טוב יותר מול המתחרים החדשים. כמו כן לאחר מו"מ ארוך שניהלנו למול חנ"י, חתמנו על הסכם למכירת מחלקת ים.
בנוסף לכל אלו, סיימתי להכין את הנמל לתחרות מבחינת השלמת ההצטיידות – לאחרונה הגיעו המנופים החדשים שרכשנו, הסתיים השדרוג המסיבי של רציף 21 שיאפשר קליטת אוניות ענק והושלמה בניית מסוע הגרעינים – כל אלו יאפשרו לנמל לתת שירות יעיל יותר ולהתחרות מול
הנמלים החדשים.
בתוך כך, במהלך שנת 2021 הובלתי את הנמל להפעלה רציפה גם במהלך מבצע "שומר חומות", תחת מטחים בלתי פוסקים של אלפי טילים שנורו על ישראל בכלל ועל שטח אשדוד והנמל בפרט מתוך מטרה לספק למשק הישראלי את השירות הטוב ביותר, באופן יעיל ורציף.
למרות הקורונה ומבצע ״שומר חומות״, שנת 2021 הייתה שנה של שבירת כל השיאים התפעוליים והכספיים – כמות המטען, כמות המכולות ההכנסות והרווח התפעולי של הנמל היו הגבוהים ביותר שידע הנמל בכל הזמנים. גם תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2022 היו הטובות ביותר שהשיגה החברה, כולל שיפור משמעותי של כ-65% בפריקת מטען כללי.
במקביל לתוצאות, פעלנו ואנו ממשיכים לפעול להקטנת התור התפעולי שנגרם כתוצאה מהמשבר הבינלאומי בעולם הספנות, בין היתר ע"י הסכם לגיוס עובדים זמניים, הישג תקדימי נוסף שמעולם לא צלח לפני כן בתחום הנמלים.
לצד כל זאת, בשנה האחרונה, וביתר שאת בחודשים האחרונים, היכולת שלי לבצע את תפקידי כמנכ"ל נמל אשדוד נהפכה לבלתי אפשרית. התנהלות הדירקטוריון ויושבת הראש בפרט לא מאפשרים לי כמנכ"ל הנמל לבצע את עבודתי ולהוביל את הנמל לקראת התחרות שבפתח.

לצערי הרב, בתקופה האחרונה הממשל התאגידי בחברת הנמל הלך ונעלם, דירקטוריון החברה אשר תפקידו להתוות את מדיניות החברה ולפקח על ביצועה, עוסק באופן תדיר בסוגיות ניהוליות של הנמל, מרבית הדיונים בישיבות אינם עוסקים בקידום מדיניות, הכנת הנמל לקראת התחרות והמאמץ לקיצור התור התפעולי. תהליכי קבלת ההחלטות מושפעים מאינטרסים לא ענייניים, צרים, לצד זלזול בדרג המקצועי של הנהלת הנמל אשר הביאו בחודשים האחרונים לעזיבה של מרבית
הסמנכ"לים (גם בשל כך זומן בודק 55 ע"י רשות החברות לבדיקת התנהלות הדירקטוריון).
החלטות רבות אשר מתקבלות בדירקטוריון פוגעות בהצלחת הנמל החל מפסילת מינוי סמנכ"ל תפעול לחברה, אי אישור הסכמי שכר, וכלה במתן קביעות לעובדים אשר אני כמנכ"ל הנמל הצגתי בפניכם שאין צורך בהמשך העסקתם לקראת התחרות והכניסה לתוכנית ההתייעלות.
זהו לא סוד שרציתי לסיים בהצלחה קדנציה מלאה כמנכ"ל הנמל, ראיתי בכך אתגר ושליחות, אך לצערי הרב, מספר מהלכים שבוצעו לאחרונה וחציית עוד ועוד קווים אדומים לא מאפשרים לי להיות חלק מתהליך אשר פוגע בעבודת הנמל ובמשק הישראלי.
לכן, לאחר שהצלחתי לייצב את הספינה ולהביא את הנמל לנקודת שיא של כל הזמנים על אף הקשיים, גמלה בליבי ההחלטה בלב כבד אך שלם לסיים את עבודתי כמנהל הכללי של הנמל.
אני איש ים, לוחם ומפקד ותיק ומיומן, באתי לכאן לשרת מטרה ויעדים ולצערי הרב נקלעתי למציאות בה במקום לקבל גיבוי וסיוע אני חש דה לגיטימציה וכוונה להדוף לעברי כשלים של גורמים אחרים.
גם את סיום תפקידי אעשה כמובן באחריות ואמשיך ללוות את החברה ככל שיידרש ואעביר מקל למחליפי בצורה מסודרת.
בהזדמנות זו אבקש להודות להנהלה ולעובדי ועובדות החברה, אשר רק בזכותם השגנו את כל ההישגים יוצאי הדופן הללו.
הקפדתי תמיד לנהל את החברה בצורה ישרה, מקצועית וערכית וליבי מלא גאווה על ההישגים הרבים שהנמל רשם בתקופת כהונתי.
אני מסיים את התפקיד מוקדם מהמתוכנן אולם בראש מורם, גאה בכל החלטה שקיבלתי במהלך עבודתי, כולל זו האחרונה, מאחר שהיו כולן תמיד, אך ורק לטובת החברה.
בברכה,
משה שיקו זנה מנכ"ל
לשכת מנכ"ל


העתקים: הגב' מירב מיכאלי- שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מר אביגדור ליברמן- שר האוצר הגב' מיכל רוזנבוים- מנהלת רשות החברות הממשלתיות מר רם בלניקוב- מנכ"ל משרד האוצר הגב' מיכל פרנק- מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.


אולי תתעניין ב...

המטח האחרון: נפילה בשטח פתוח באשדוד

״עלות השחר״, היום השלישי- אזעקה בשעה 15:20 ברחבי העיר, יירוטים באוויר על ידי סוללת כיפת …

2 תגובות

  1. ת׳אמת דומה לעיריית אשדוד עם המינויים הפוליטיים בעירייה ובחברות העירייה

    מה יש לצפות מיו״ר הדירקטוריון הגברת אורנה האוזמן בכור כאשר היא מינוי פוליטי שבאה לרצות את אדוניה ולמנות את המינויים הפוליטיים שמכתיבים לה חברי מרכז הליכוד ????

  2. האדמור מפיטסבורגר

    בוא תעבוד אלינו בחיסול ציוניות רשעיות פרוצות אנחנו בועלים אותם אם האברים החסידים הגדולים במקווה גיוועלד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.