הסטוריז של אשדוד היום

העלה סטורי

כמה עלה לנו כשלון מיזם הרכב השיתופי והאם היה ידוע מראש?

שוב פרויקט כושל מבית היוצר של עיריית אשדוד: מיזם שיתוף רכבים התחיל בקול תרועה רמה ויחסי ציבור ואילו היום, כבר ברור לכולם, כי מדובר בפרויקט כושל נוסף, אשר לא מן הנמנע, כי עלה לא מעט כסף למשלמי המיסים בעיר אשדוד. כל הפרטים

לפני כשנה, ב- 19/4/2019, הכריז ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי על מיזם שיתוף רכבים. במסגרת המיזם, הוצעו לתושבי העיר 20 רכבים מסוג שברולט בפארק, אשר אותו יכולים היו לשכור לטווח בינוני או ארוך. בנוסף לכך, עד עצם היום הזה מעטרות את הרחובות חניות ייעודיות אך ורק לרכבים אלו, אשר מלבדם איש איננו יכול להחנות את רכבו בהן.

הרצון של עיריית אשדוד היה לייצר מצב, שלא כל תושבי העיר רוכשים רכבים, ולהעמיד לרשותם רכבים בתשלום. למעשה, עיריית אשדוד תכננה לתפקד כמעין חברה להשכרת רכב. האם ביכולתה הכישורים המתאימים? לא בטוח, האם הפרויקט הזה הצליח בערים אחרות? ידוע שיש ערים שהכריזו כבר על הפרויקט ככשלון עוד בטרם החלה עיריית אשדוד לפעול. אבל בעיריית אשדוד ובהנהגת העיר, ככל הנראה, יושבים אנשים שיודעים טוב מכולם הכל וללמוד מערים אחרות? לא בדיוק בא בחשבון, מבחינתם. אחרת איך אפשר להסביר את הכשלון הנוסף?

החניות אשר נצבעו לטובת הפרויקט נמצאות עד היום, כעדות צורמת לכשלונו של הפרויקט. מתי החניות ייצבעו מחדש, כך שכולם יוכלו להשתמש לפחות במקומות החניה? שאלה טובה.

פרויקט ״רי-ווי״- כשלון גדול וככל הנראה כל ניסיון ל״תחבורה ירוקה״ לא מצליח

בנוסף לכשלון הצורם של פרויקט התחבורה ״רי-ווי״, תושבי העיר רואים, שבעירייה איש לא מוכן להודות בכשלון ובטח לא להחזיר את המצב לקדמותו. לא זו אף זו, אלא שממשיכים כל העת להוסיף עוד נדבכים לפרויקט הגדול הכושל ״רי-ווי״, למשל כמו הפרויקט הזה של השכרת כלי רכב מהעירייה, שאף הוא נחל כישלון חרוץ ואולי אפילו ידוע מראש. נזכיר, כי מבקר המדינה כתב דו״ח חמור מאוד על התנהלות העירייה וראש העיר במהלך הפרויקט ואף המליץ לחייב באופן אישי את ראש העיר, ד״ר יחיאל לסרי ומנכ״ל העירייה, אילן בן עדי- עקב כשלונם בפרויקט הזה. השאלות העולות מההתנהלות הן רבות ואין ספק, כי עוד ידוברו ויישמעו.

די להביט בתגובות אשר נכתבו בפוסט של העירייה בעניין זה, על מנת להפנים, כי מדובר בסבירות גבוהה בפרויקט לא מוצלח:

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי אמר בזמן השקת הפרויקט, אשר נכון להיום הוא לא הצליח ובוטל, את הדברים הבאים: "מיזם שיתוף הרכבים הינו מרכיב נוסף בהרחבת סל השירותים שהעירייה מעמידה לטובת תושבי העיר. יחד עם פרויקט תחבורה ירוקה המשפר משמעותית את כמות ותדירות האוטובוסים ושבילי ההליכה והאופניים הפרושים בעיר, הוספנו אפשרות לעשות שימוש ברכב רק כשצריך. כך יוכלו התושבים להתנייד בקלות, בהתאם לצרכים האישיים שלכם ולחסוך".

https://www.car2go.co.il/magazine/בעוד-שבוע-עיריית-אשדוד-תשיק-את-מיזם-הרכ/

מעיריית אשדוד טרם נמסרה תגובה המסבירה לתושבי העיר מדוע הפרויקט נכשל? וכמה עלה לציבור?

3 תגובות

  1. Car2Go שלחה הודעה לכל המנויים שלה, שהפרוייקט הפסיק את הפעילות באשדוד.

  2. בכל המקומות זה נכשל מהמון סיבות…
    אבל ככה זה שהמנותקים מהקומה ה5 לא יורדים לעם…
    בינויינו, מה הבעיה?
    כל הפרוייקט נועד לתת עבודה לעוד כמה מקורבים…
    אז שפכו כמה מיליונים…מהכסף שלנו, למי אכפת?!

  3. העיקר ראש העיר עושה יחסי ציבור ומפרסם כל יום שקר אחר שמתגלה רק אחרי תקופה שכולם מבינים שכל מה שעשו זה לבזבז כספי ציבור. משלמים ים כסף לפרויקטים כושלים ובנוסף עוד משלמים לחברות יחסי ציבור שישקרו לנו והכל מהכסף שלנו. לך הביתה לסרי, קישטה! בארררה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.