דף הבית > דעות ובלוגים > ואם ביום שלישי לא בא לי… (להתאמן)|מאת: מיטל גבאי

ואם ביום שלישי לא בא לי… (להתאמן)|מאת: מיטל גבאי

נכון, לא כולנו קופצים כל יום מהמיטה עם תשוקה בוערת ונחישות בעיניים לעסוק בספורט או ללכת למכון להתאמן (או בכלל, לעשות כל דבר), ורובינו די "סוחבים" או גוררים את עצמינו לחדר הכושר בכוח רב.

 

אז איך באמת מוצאים מוטיבציה להתאמן או לעסוק בפעילות גופנית?
ואיך שומרים עליה לאורך זמן??

החדשות הטובות הן – שגם אם אתם לא באמת נהנים מספורט ולא אוהבים להתאמן – יש לכם עדיין סיכוי 🙂

מחקרים רבים מראים שמוטיבציה לא תמיד חייבת לבוא מבפנים, ואפשר לשם כך להיעזר בגורמים ״חיצוניים״.

 

הכל מתחיל בלמצוא את המאמן הנכון או את הפרטנר האידיאלי שיגרום לכם "להתאהב" בפעילות גופנית ולחזור שוב ושוב לאימונים, לא כי אתם חייבים או "צריכים", אלא כי אתם (אשכרה) רוצים!

 

אז גם אם החלטתם להתחיל להתאמן ״כי צריך״ או כי מישהו (רופא, חבר קרוב, אתם בעצמכם) אמר לכם שאתם חייבים – מאמן כושר מוכשר יכול להשפיע רבות על ההתמדה שלכם ולהפוך את המוטיבציה – המאולצת בתחילה – למוטיבציה פנימית אמיתית.

 

קבלו מס' טיפים איך לזהות או למצוא את המאמן הנכון:

 

  1. חפשו את המאמן שמאפשר לכם להרגיש בשליטה על האימון שלכם, למשל לבחור בעצמכם את מידת האינטנסיביות/רמת הקושי של התרגילים ומגלה מספיק רגישות ואינטליגנציה רגשית לזהות מתי אתם יכולים או לא יכולים לעמוד ברמת קושי מסוימת ולעשות את ההתאמות;

 

  1. חפשו את המאמן "הכוללני", שגורם לכם להרגיש שעובדים ביחד, בצוות, ולא סתם זורק הוראות ופקודות, בלשון ״אתה חייב…״ ו"כי ככה", שמתייחס לכולם כ TEAM;

 

  1. מאמן טוב הוא כזה שמזדהה איתכם ועם ״הכאב״ או הקושי שאתם עוברים במהלך האימון, ואולי אפילו שותף לו (למשל אם הוא בעצמו מתאמן ביחד איתכם ולכן מבין מה עובר עליכם או לפחות יודע איך התרגיל הזה אמור להרגיש);
  2. מאמן אידיאלי הוא כזה שיודע לתת את הפידבק הנכון ומכיר במאמץ האינדיבידואלי שלכם באופן ספציפי וממוקד ולאו דווקא זורק לאוויר סיסמאות כמו: "אתם אלופים, אתם תותחים" כמיקשה אחת לכל הקבוצה. מאמן כזה יכיר במאמץ הספציפי שלכם וישבח בהתאם, או ידרבן אתכם לעבוד יותר קשה כשצריך;

 

  1. מאמן מצוין הוא כזה שגם מסביר את הסיבה והרציונל לכל תרגיל והיתרונות שבביצוע כזה או אחר. כשתבינו את ההיגיון ואת ה"למה" מאחורי כל דבר – תהיה לכם יותר מוטיבציה לבצע את התרגיל בצורה יותר מדויקת (או בכלל), כי תדעו מה היתרונות שזה ייתן לכם אח"כ (יעני: מה ייצא לי מהתרגיל הזה J)

 

  1. מאמן מצוין הוא כזה שמגלה אכפתיות ודאגה אמיתית כלפי הצרכים שלכם באימון ומנסה ליצור קשר (=קונקשן) אמיתי, יודע כל פרט חשוב עליכם ומדבר אליכם בגובה העיניים.

 

לסיכום, מאמן מצוין הוא כזה שיעזור לכם ליצור מוטיבציה פנימית אמיתית, כזו שתדחוף אתכם להתאמן בעיקר בגלל התחושה שאחרי. ומאחר ובאנגלית זה תמיד נשמע יותר טוב:

Workout Because of HOW it makes you feel, rather than because you feel you HAVE TO.

 

זהו גם הסוד להתמדה לאורך זמן בפעילות גופנית (או כל פעילות שהיא) ולהשגת תוצאות והצלחה.

 

אז…

חפשו את המדריך/המאמן/המנטור הזה וסמכו עליו שיוביל אתכם להישגים ולמטרות שאתם רוצים.

 

לחילופין – תמצאו את הפרטנר המתאים שיעודד ויסחוב אתכם אחריו לאימונים (ואולי אפילו תמליצו לו להיות מאמן J)

 

הכותבת הנה מאמנת כושר ותזונה אישית

מטעם הג'ימנסיה ישראל ו NCS ביה"ס למאמני תזונה

בעלת סטודיו לאורח חיים בריא, כושר ותזונה בראשל"צ

קישור לדף הפייסבוק וערוץ יוטיוב עם סרטונים בנושא כושר:

https://www.facebook.com/MyFitClubMG/

https://www.youtube.com/user/meital2607/videos

קרדיט צילום: אריאל שפיצר

בדוק גם...

בן 70 נפצע באורח בינוני בתאונת דרכים

למוקד 1221 של איחוד הצלה התקבל דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב ברחוב הרב הרצוג …

שינוי גודל גופנים