הסטוריז של אשדוד היום

העלה סטורי

המהנדס עבדאללה חוואש ולסרי: "הכבישים בהרצל צרים כדי שנהגים ייסעו לאט ואז תמנענה תאונות דרכים"

מאיפה צץ פתאום עבדאללה חוואש?

תרגיל פוליטי, יש שיגדירו אותו אף "עז מצח", נעשה בישיבת מועצת העיר האחרונה, כאשר הזירה הפוליטית – מועצת העיר – הפכה לשייח מעורר גיחוך בין חברי האופוזיציה (גלבר ולחמני) למהנדס התחבורה, שתכנן את התעבורה על שדרות הרצל – עבדאללה חוואש , לקולות צחקוק יחיאל לסרי וגבי כנפו. היחיד שלא פצה פה, ישב בשקט לאורך כל הדיון והבין, שכל מה שיאמר עלול לשמש כנגדו, היה אילן בן עדי, מנכ"ל העירייה. ניתן לצפות בסרטון המלא מישיבת המועצה כאן בלחיצת כפתור

רגע דרמתי בישיבת המועצה נרשם, כאשר הפנו לסרי וכנפו את אנשי האופוזיציה גלבר ולחמני למהנדס ששמו עבדאללה. מהיכן צץ עבדאללה חוואש? האם הוא עבד מתחילת הפרויקט? שימו לב מה הוא אומר, עבדאללה חוואש. כאשר הקשבנו לדברים היה קשה להאמין שזה מה שנאמר. כעת, עם תמלול המלל שנאמר במועצה, אפשר להיות בטוחים שאכן זה מה ששמענו ולא רצינו להאמין.

גלבר העלתה את נושא כביש הדמים הרצל ואמרה: "יש למנוע מצב, חלילה, כמו בז'בוטינסקי בפתח תקווה, שם רק לאחר 21 הרוגים החליטו לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית שהיו במרכז הכביש, כמו בהרצל, והיוו סכנה להולכי הרגל".

"הפח" שטמנו לסרי וכנפו לאופוזיציה

"תביאו את החומרים למועצת העיר. אתם מתעלמים מאתנו", אמרה גלבר. לסרי וכנפו בתגובה, הפנו אותה למהנדס עבדאללה וכך הצליחו להסית את הדיון מדו״ח המבקר החמור והחיוב האישי שהמליצו על לסרי ובן עדי לדיון עם עבדאללה, כאשר לא גלבר ולא לחמני בעלי השכלה של תכנון עיר או הנדסה ולכן מראש, הדיון היה עקר וחסר תוחלת.

איך אפשר לתקן אם לא מודים שיש טעות?

הקהל, שהגיע לישיבה במטרה הלביע את מחאתו על כביש הדמים הרצל, זעק מדם ליבו, שכביש הרצל הוא מסוכן. "יש אפשרות לתקן את זה", צעקו תושבים מהיציע וכצפוי כפי שקרה לא פעם, הוצא תושב אחד מהאולם, לא לפני שצעק: "תשלחו את הילדים שלכם להסתובב שם על הרצל".

ראש העיר יחיאל לסרי: "כדי למנוע תאונות, צריכים להוריד מהירות ולכן הכבישים על הרצל צרים"

לסרי בתגובה ענה: "הנושא של תחבורה בכלל ותאונות דרכים בפרט הוא לא נושא לניצול פוליטי, לא של קואליציה או אופוזיציה אלא הוא נושא כבד משקל, חברתי, כלכלי מהמעלה הראשונה וודאי בהיבט של חיי אדם ולכן בואו נחשוב ונקיים את הדיון באופן מושכל, רציני, לא מתלהם ובעיקר אחראי. שיהיה ברור, שמלכתחילה, לא נכנס לנושא "רי-ווי", זה לא הנושא לדיון, נדבר על ציר הרצל בהשוואה, לכאורה, לציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה. הנושא הזה של תאונות דרכים עמד ראשון במיוחד בציר הרצל, שנחשב לכביש אדום. מלכתחילה, ההנחיות שקיבלנו, הזדהינו איתן ובדקנו אותן באופן יזום בבקשות, דיונים ותחקירים זה הנושא של רחוב הרצל והתאמתו לפרויקט לכך, שהוא יהיה עם אפס תאונות לא בהפחתה אלא אפס כדי שלא יהיו תאונות דרכים על הרצל מתוך הבנה, שהרחוב הזה הוא רחוב מועד לפורענות. גם אני, באופן אישי, כמו כולם, הייתי בחרדה מאוד גדולה מול הסיכון ,שהרצל יהיה כמו פתח תקווה וביקשתי לעשות השוואה ולהציג לי בדיון נפרד את ההשוואה בין  פתח תקווה ז'בוטינסקי לבין הרצל באשדוד ולהראות לי מה היו שם בעיות, החסרונות, שגרמו לאותן תאונות בפתח תקווה ואיך אנחנו מתגברים עליהם בהרצל. לפני שנה וחצי-שנתיים החברה, שנותנת לנו את השירות עשתה את העבודה, הציגה לי אותה ולפי מיטב זכרוני הצגתי אותה בפני מועצת העיר (גלבר: "לא הצגת"), היום ביקשנו מעבדאללה מהנדס תחבורה שבזמנו כתב את הדו"ח, לבוא ולהציג לנו שוב את הסוגיה הזו וצדקת. הסיבות של רחובות צרים הוא חלק מהעניין, עוד מעט תשמעי את עבדאללה, יש להם מטרה שמומחי תחבורה אומרים, שכדי למנוע תאונות, צריך להוריד מהירות לאורך הציר ואחת הדרכים להוריד מהירות היא לעשות את הכביש יותר צר ואז אנשים נוסעים פחות מהר. דרכים אחרות זה מכשולים – באמפרים למיניהם ועוד כל מיני אמצעים שתכף עבדאללה יציג בפניכם. ציר הרצל נוצר במטרה אחת: צמצום תאונות דרכים לאפס וגם תוצאה סופית כפי שיקרה בעוד זמן לא ארוך, נעקוב אחרי היישום ונראה אם העצות והתכניות שבנינו מוכיחות את עצמן וגם נעשה תיקונים אנחנו לא בשום שלב חדלנו מהחתירה לכך שציר הרצל יהיה עם 0 תאונות. בואו נעבור לחלק המקצועי ונעבור לעבדאללה, שיציג לנו את ההשוואה בין ז'בוטינסקי בפתח תקווה להרצל באשדוד".

זו הייתה הפעם הראשונה שהמהנדס עבדאללה נחשף בפני מועצת העיר והגיע, ככל הנראה, במטרה לספוג את האש לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה, המדבר על התנהלות קלוקלת וזו רק בלשון המעטה.

מהנדס התחבורה עבדאללה חוואש, מתכנן התעבורה על ציר הרצל:

"ערב טוב, אני עבדאללה מהנדס התנועה, מתכנן התנועה של רחוב הרצל באשדוד. אני רוצה להגיד לכם שבפירוש יש הבדל גדול בין ז'בוטינסקי בפתח תקווה להרצל באשדוד. אופי הרחוב שונה לגמרי. אני אעבור על הנושאים העיקריים ונעשה השוואה בין 2 הרחובות:

בפתח תקווה מהירות הנסיעה הייתה 70 קמ"ש זה מה שהיה מותר לנהג לנסוע ובפועל נסעו על 100 קמ"ש. בזמן שהולך רגל חוצה את הכביש נהג לא יספיק לעצור. במהלך התכנון, עשינו קו אחד על הנייר, הלכנו לציר הזה, למדנו אותו, ראינו איזה בעיות תכנון היו שם, ישבנו עם משרד התחבורה, כל הטעויות שנעשו בז'בוטינסקי ולא נעשו בהרצל באשדוד. למשל, המהירות בהרצל היא על 50 קמ"ש, מיקום התחנות בז'בוטינסקי הוא אחרי הצמתים, כלומר מגיעים במהירות גבוהה לתחנה, כלומר אם הולך רגל חוצה באדום… בהרצל עשינו הפוך- תחנת האוטובוס לפני הצומת ואז לא משנה רמזור אדום או ירוק הוא יעצור ואין מצב שהולך רגל יידרס. בז'בוטינסקי בפתח תקווה יש בעיות עם מעברי חצייה… (תושב מוצא מהאולם על ידי הפיקוח העירוני בשל הבעת מחאה על דברי המהנדס). הולכי רגל קיבל דגש גדול, מעברי החציה בז'בוטינסקי ארוכות ומסוכנות ובהרצל קיצרנו את החציות ומספר החציות מצד לצד קוצרו. בעבר, כשהפניות ימינה היו חופשיות על הרצל, מי שרצה לחצות את הכביש בעבר היה צריך לחצות 4 פעמים את הכביש ועכשיו 3 או פעמיים". במשפט האחרון, היה נדמה, כי מר עבדאללה מנסה להסביר לציבור מדוע הפניות ימינה בוטלו אבל זה היה כאין וכאפס לעומת ניסיונותיו להסביר את הנתיבים הצרים על הרצל.

עוד הוסיף עבדאללה חוואש:

"צמצום הנתיבים- זה נעשה בכוונה, בשביל להפחית את מהירות הרכב. אנשים מבינים, שהכביש צר והם לא אמורים לנהוג יותר מ-50 קמ"ש".

עבדאללה חוואש המשיך: "התאונות בהרצל היו לפני העבודות על רי-ווי בחנו את הסיבות למה? רחוב הרצל ראשי, מרחק התנועה חצי קילומטר, מה שעשינו הוספנו רמזורים בין הרמזורים הקיימים היום. הולך רגל יש לו ללכת בכביש 500 מטר כדי להגיע מצד לצד או לחצות חציה לא סדירה באמצע הכביש. התכנון החדש מסדיר את החציות. גם באמפרים, פסי האטה לפני החציות כדי שלא יעבור את מעבר החציה במהירות. העבודות לא הסתיימו,  כשהעבודות יסתיימו, כמות התאונות תפחת באופן משמעותי".

וכעת, לאחר שקיבלנו הסברים מקצועיים ממהנדס התחבורה עבדאללה חוואש על הסיבות שהובילו לביטול הפניות ימינה של הולכי הרגל וקיבלנו דגש לכך, שהנתיבים הצרים על הרצל תוכננו כך בכוונה ובמטרה שהנהגים ייסעו יותר לאט לא נותר עוד מה להוסיף על עזות המצח וכן, גם על אוזלת היד, שוב, של האופוזיציה, שקיבלו לידם את דו"ח מבקר המדינה כפרי בשל , מדובר בדו״ח מבקר המדינה חמור בממצאיו, הכולל המלצה לחיוב אישי לראש העיר ומנכ״ל העירייה שום שעשו בכספי הציבור כבשלהם, לעיתים אף ללא אישור ועדת הכספים בזמן והעבירו החלטות במועצה רק בדיעבד, אם בכלל, ובכך רוקנו את תפקיד חברי מועצת העיר מכל תוכן. בנוסף, עיריית אשדוד העבירה תשלומים לקבלנים על עבודות שטרם בוצעו ובכך זלזלו בכספי הציבור. אלה העבירו כספים , והקבלנים חפשו כספי ציבור מבלי שיבצעו את העבודה בתמורה.

אולי תתעניין ב...

שוב עבודות בכביש- הפרטים המלאים על החסימות המתוכננות⚠️

רחוב ז׳בוטינסקי נסגר לתנועה, מה שמקשה את האפשרות להכנס לסטאר סנטר, עקב עבודות בכביש תאגיד …

7 תגובות

  1. ועל זה נאמר "עבודה ערבית", לסרי שם את תושבין כשפני ניסויים של מודל "הצרת כביש שיגרום להקטנת מהירות" החלטה חובבנית ומזלזלת!

  2. פשוט לא להאמין !

  3. נדמה לי שמטרת ה- reway היתה לייצר תנועה זורמת יעילה ומהירה. בפועל הכל איטי.
    הצרת הנתיבים לא מותירה סיכוי לספיגת טעויות של נהגים וזו צרה גדולה.
    כל תאונה ולו הקטנה ביותר "תפוקק" את הציר מיידית.
    ביטול הפניות שמאלה מקשה על הנהגים. עדיף להמתין עוד 8 שניות ולזכות בפניה חופשית שמאלה מאשר לעשות כל מיני הקפות מיותרות.
    עשו טעויות וכעת מחפשים איך לתקן.

  4. לעצור פרויקט ההרסני של העיר

    ביזיון. לסרי חייב לשלם מכיסו מיליון כדי לתקן את כביש הרצל ולהחזיר למצב קודם עם 3 נתיבים רחבים ופניות שמאלה וימינה ולבטל רמזורים חדשים מטופשים. זה היה ידוע מראש שהמטרה היתה לפגוע בתנועה ולהכריע את הנהגים להזניח את הרכבים. אם האוטובוסים יתחילו לפעול באמצע הכביש נתחיל לספור כל יום הרוגים בנוסף לתאונות. היום מכוניות נוסעות בין שני נתיבים, כי אי אפשר להפוך לחשמלית שדוהרת על פסים.

  5. מה זה הוא מדונה רק עם שם פרטי? "עבדאללה". איזה עיתונאות ברמה נמוכה.

  6. מהנדס התנועה צודק ואתם טועים. ביטול פניות ימינה ( דריסה חופשית של הןלכי רגל) עושים בעל העולם. באירופה. בארצות הברית. בהודו. המרחב הציבורי לא שייך לנהגים. אם אתם מסכנים אנשים אחרים זה לא מוסרי.

    גם הצרת כבישים בעיר היא דבר מקובל. שוב במדינות רבות בעולם שבהן הבינו שכבישים רחבים מעודדים עוד נסיעה במכוניות בקצב גדול בהרבה מהוספת הכבישים. 70 שנה ישראל מוסחםה כבישים ומרחיבה התוצאה עוד פקקים. צריך לעודד תחבורה ציבורית ואופניים. רק ככה ערים יוצאות מהפקקים. לא על ידי כבישים רחבים יותר.

  7. צריך לחייב את ראש העיר ובן עדי לשלם על הנזק שגרמו לתושבים. שכל אחד מהם ישלם מיליון רק בשביל להרתיע את כולם להימנע מלעשות קומבינות על גבי התושבים. כולנו משלמים את המחיר בשביל שקבוצה של בעלי אינטרסים יתעשרו. בושה וחרפה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.