הבַּמְפֶּרים כובשים את העיר| מכתב למערכת

מאז החלו להיבנות הבַּמְפֶּרים החדשים על שד׳ הרצל, החליטו בעיריית אשדוד להציב במפרים במקומות נוספים ברחבי העיר. מכתב שהגיע למערכת מתושב העיר, אשר ביקש להביע את עמדתו על הצבת הבַּמְפֶּרים ברחוב הטיילת/מרטין בובר

בַּמְפֶּר – בליטה בכביש שמחייבת את הנהגים לנסוע לאט. לאחרונה, כאמור, הוחלט בעיריית אשדוד להציב אותם בשלל מקומות בעיר וזאת לאחר שבמשך שנים ארוכות, המדיניות העירונית העדיפה שלא להציב את פסי ההאטה, מחשש להרס רכבים, בלימות פתאומיות העלולות לגרור תאונות דרכים ועלויות תקציביות גבוהות. לאחרונה נדמה, כי מדובר במהלך עירוני כולל, חוצה את פרויקט ״רי-ווי״.

בשד׳ הרצל החל מפינת ז׳בוטינסקי ועד שד׳ מנחם בגין, הוצבו בצד אחד בלבד של הכביש 10 במפרים, כולל מטרים ספורים לפני רמזור. את ההשלכות נדע במדויק, רק כאשר יגיעו לעיר האוטובוסים החשמליים אשר הובטחו בתחילת הפרויקט וטרם הגיעו (למעט אחד שלא ברור האם הוא פעיל בעיר).

ברחוב הטיילת/מרטין בובר נמצאים בתי קפה רבים והמקום נחשב לתיירותי, גם אם הוא מושך אליו בעיקר תיירות פנים מתוך העיר. בשונה מרחוב הרצל, ברחוב הטיילת, נאלצים הבליינים והמגיעים לאירועים באולמות האירועים הסמוכים, לחצות כבישים סואנים במקום ויש הסוברים, כי הצבת הבאמפרים במקום, עשויה להאט את קצב הנסיעה של הרכבים ובכך אכן למנוע תאונות דרכים.

להלן המכתב אשר הגיע למערכת מתושב העיר (השם שמור במערכת):

לתמי שלום ,
כבכל בוקר נסעתי גם הבוקר לעבודתי ועברתי לאורך רחוב הטיילת ומהכיכר של לה- מימוניה עד למלון אשדוד ביץ מרחק של לא יותר מ-70 מטר ספרתי 5 מעברי חצייה, שהפכו למעברי חציה שהם באמפרים, ריכבי לא הפסיק לקפוץ ולרעוד מהבאמפר הראשון והנה עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד כך חמישה באמפרים לאורך 70 מטרים בלבד , כלומר כל 14 מטר באמפר / מעבר חציה , זהו לדעתי שיא עולמי נוסף, שהשיגה עיריית אשדוד בראשות ד״ר יחיאל לסרי, שכבר נראה, כי הוא לא יודע כיצד להצדיק את ביזיון עשרת הבאמפרים על שדרות הרצל שהוא הציר המרכזי והראשי לרוחב העיר שבו המהירות המותרת ירדה מ- 70 קמ״ש ל- 50 קמ״ש בזכות המצאת המאה של ראש העיר, כנראה – באמפרים לאורך ציריה המרכזיים של העיר , לסרי צריך לקבל פרס נובל של חלם על המצאתו זו – באמפרים בצירים הראשיים ומהירים של העיר בכדי להאט ולהכביד את בנסיעה ברחבי העיר , מחיאות כפיים סוערות ללסרי 👏 וכל הכבוד וישר כוח💪.

שלב התחלת העבודות על רחוב הטיילת:


תמונת מצב נוכחית מהיום, 29/7/19:

אולי תתעניין ב...

נכט ואמסלם לא נפרדים: האם הם מתכננים מהלך פוליטי לעתיד?

ממלא מקום ראש העיר אבי אמסלם, יחד עם יו"ר עתיד אשדוד חבר המועצה אלי נכט …

4 תגובות

  1. לסרי פשוט הרס את תשתית התחבורה המצויינת שהייתה באשדוד והחזיר את העיר לשנות החמישים

  2. לסרי פשוט הרס את תשתית התחבורה בעיר

  3. אני בטוח שבתקופת אחרי לסרי יפרקו את כל הבאמפרים האלה ויזכרו בזה בתור בדיחה עצובה…

  4. חלק מכביש אשדוד נהפכו ללונה פארק בעיקבות הקמת "במפרים" אכן מהירות הנסיעה קטנה מאידך הנאת הנהיגה ונסיעה חלקה נפגעה. במרבית המדינות מקימים "במפרים" בסמוך לבתי ספר כדי להאיט מהירות זה הגיוני. אך בכבישים חוצי עיר אין טעם להקימם מכוון שיש חשיבות לזרימת תנועה מהירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

שינוי גודל גופנים