דף הבית > צרכנות > בקרוב זארה תאפשר רכישות דרך אתר אינטרנט – מה יהיה על מרכזי הקניות?

בקרוב זארה תאפשר רכישות דרך אתר אינטרנט – מה יהיה על מרכזי הקניות?

זארה נערכת להקמת אתר אינטרנט, שיאפשר לבצע רכישות ומשלוחים בישראל. מדובר בשלבים ראשונים והאתר עדיין לא "באוויר".

השאלה הגדולה היא – מה יהיה על מרכזי הקניות בעיר ובכלל נוכח הבשורה הזאת?

ידוע, כי חנות של זארה במרכז קניות באשר הוא, תורמת להגעה של אנשים רבים למקום ובכך "מזינה" חנויות אחרות.

לזארה יש אתר בינלאומי, שלא מאפשר לישראלים לבצע דרכו רכישות פשוט, כי לא קיים רישות משלוחים לארץ ובתוכה.

לכל מדינה יש קולקציות שמגיעות אליה לפי בחירת הזכיין באותה ארץ, והסיכוי למצוא בדיוק את אותה קולקציה בארצות שונות כלל לא קיים. זאת הסיבה, שבגדים שרכשנו בברלין לא יהיו בארץ או ברצלונה או פריס.

מבחינת הצרכן הישראלי, המשמעות היא לא רק שהוא חייב להגיע לסניפים אם הוא רוצה לרכוש מוצר, אלא גם להסתפק בקולקציות המשווקות בארץ בלבד.

במקומות מסוימים שבהם קיים זכיין מקומי, מאפשרת זארה מכירה ישירה – בישראל עדיין אין אפשרות אבל נראה, כי הנושא נכנס לפעולה חיובית בעניין.

התחרות של המותג בישראל הוא מצד אחד מול מותגים בינלאומיים, דוגמת מנגו, שאופן פעילותם באי-קומרס לא מאוד שונה משלה, אך מצד שני גם מול מותגים ישראליים כמו קסטרו ורנואר, שפעילים מאוד בתחום האי-קומרס. על כך כמובן יש להוסיף תחרות של מותגים בינלאומיים ורשתות מחו"ל, שכן שולחים חבילות לארץ.

עיקר המסחר האלקטרוני של זארה הוא בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה. זארה לא נחשבת בעולם לשחקנית אי-קומרס גדולה. האתר שלה מאפשר רכישות אונליין, אך הוא לא מקדם אותם, והיתרון שלו הוא בנראות חזקה ובולטת. כלומר, התוכן קטלוגי ועשוי ברמה גבוהה, אך האתר לא "דוחף" מכירות. כך למשל, פונקציות שמעודדות מכירה, כמו "שכחת בסל", לא קיימות בו.

בכל הקשור לאי-קומרס, הגישה של זארה דומה לגישה שבה היא מנהלת את התקשורת השיווקית שלה ואת הקשר שלה עם הצרכן. כתפיסת עולם ובשונה ממותגי אופנה מובילים אחרים, זארה לא משקיעה כלל בפרסום, לא מעל הקו ולא ברשת, ובכל זאת היא אחד ממותגי האופנה המדוברים ביותר ברשת – אם לא המדובר בהם. וזאת מסיבה פשוטה – זארה נותנת ללקוחות שלה סיבה טובה לדבר עליה.

זארה נחשבת לחברה שמומחיותה היא היכולת לתרגם את הטרנדים הכי חמים באופן הכי מקצועי ונגיש ובמחיר נוח לקהל הרחב. החנויות שלה גדולות ונמצאות במיקומים מרכזיים, אבל גם שם לכאורה אין "מאמץ". קולקציות נגמרות אינן מתחדשות, בקופות ישתרך בדרך-כלל תור ארוך, והתחושה הכללית היא של פאסיביות של הרשת. אותה תפיסה עובדת כאמור גם באי-קומרס – הם לא מפרסמים או מדבררים אותו, לא דוחפים את הגולש לקנות. פשוט מניחים מוצרים טובים בדרך הכי קטלוגית שיש.

 

בדוק גם...

גבי כנפו ביחס למחאת התושבים: "חברי האופוזיציה לא פספסו שום אפשרות ושום דרך כדי להשחיר את אשדוד ומנהיגיה"

הערב, מספר ימים טובים לאחר פרוץ מחאת התושבים לרחובות העיר, מצא לנכון ממלא מקום ראש …

שינוי גודל גופנים