בדרך הביתה? מנכ״ל הנמל יצחק בלומנטל זומן לשימוע לפני פיטורין

יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד, זומן לשימוע לפני פיטורים על ידי חברי הדירקטוריון בעקבות משבר אמון וכן טענות קשות אשר הופנו אליו.

תדהמה בקרב חלק מעובדי נמל אשדוד עקב ההחלטה של דירקטוריון הנמל להזמין את המנכ״ל לשימוע לפני פיטורין. בלומנטל מכהן בתפקיד חמש שנים, וכעת, כאמור, זומן לשימוע לפני פיטורים.

הסיבות לשימוע לפי המכתב שנשלח ל בלומנטל הן, לכאורה: משבר אמון חריף בין הדירקטוריון למנכ״ל, בעקבות שורה של תקלות חוזרות בעבודת הנמל בשנה החולפת. התקלות נוגעות בהיבטים התפעוליים של הנמל, בעיכובים ברכש ציוד, בחריגה מהוראות המשרד להגנת הגנת הסביבה וכן בסוגיות הנוגעות לממשל תאגידי תקין.

כפי שפורסם הכלכלי סט הבוקר:

במכתב ששלחו חברי הדירקטוריון אתמול (רביעי) לבלומנטל, הוא נדרש להתייצב לשימוע לפני פיטורים ולהגיב לרשימה ארוכה של ליקויים שהתגלו, לכאורה וכפי הנטען, בעבודת הנמל.

בין הכשלים שהתגלו בשנה החולפת בנמל אשדוד – טיפול לקוי במנופים ואי־הצטיידות בחלקי חילוף. על פי הנתונים שהוצגו לדירקטוריון, כ־80% מהמנופים באחד הרציפים המרכזיים בנמל הוצאו מכלל שימוש מאז סוף 2018 והם מושבתים בשל מחסור בחלקי חילוף. 

הדירקטוריון טוען, כי קיימים עיכובים ברכש ובהיערכות לתחרות מול הנמל החדש. כמו כן טוען הדירקטוריון, כי בעקבות חריגה מהוראות המשרד להגנת הסביבה, ספג הנמל קנסות מצטברים בהיקף של 14 מיליון שקל, דבר העלול לפגוע באישור ההפעלה שלו.

בנוגע לסוגייה של דיווח לדירקטוריון במסגרת הוראות ממשל תאגידי, בלומנטל לא דיווח על פרשת שחיתות חמורה שהתגלתה בנמל. במסגרת הפרשה צ׳קים של קופת העזרה ההדדית לעובדים הגיעו אל השוק האפור.

בנוסף, על פי נתוני רשות הספנות במשרד התחבורה רשם נמל אשדוד ירידה של 5% בתנועת המטענים בשנת 2018, זאת בניגוד למגמה בכלל נמלי ישראל, שסיימו את 2018 עם עלייה של 5% בתנועת המטענים. בנמל חיפה, המתחרה המרכזי של נמל אשדוד, נרשמה ב־2018 עליה של 16% בתנועת המטענים. כמו כן נמל אשדוד רשם ירידה גם במדדים התפעוליים המרכזיים המודדים את יעילות העבודה בו.

צילום: יח״צ נמל אשדוד

אולי תתעניין ב...

שריפה ברחוב אבן גבירול

צוותי כיבוי מתחנת אשדוד יצאו לטיפול בשריפה בבנין בן 2 קומות ברחוב אבן גבירול .הדיווח …

תגובה אחת

  1. בארגון שבו כל עובד המגובה על ידי הוועד , חזק יותר מהמנכ"ל , אין פלא שמסמנים את המנכ"ל כפוטנציאל לפיטורין.
    להפעיל ארגון מורכב כל כך ללא חופש פעולה ותחת איום התנגדות מתמדת של הוועד זו אומנות אם לא מעשה קסמים.
    אחד המקרים בהם ה"שג" הוא דווקא המנכ"ל.
    המנכ"ל הבא יגיע בדיוק לאותו מצב אם לא יהייה "בובה" של הוועד ובמקרה כזה יכולתו של הנמל להתמודד בתחרות תקטן עוד יותר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

שינוי גודל גופנים