הסטוריז של אשדוד היום

העלה סטורי

אחוז ְהזכאים לבגרות בעיר נמוך מהממוצע הארצי| חשבון הנפש של מִנְהָל החינוך

חשבון הנפש של מִנְהָל החינוך בעיריית אשדוד: אחוז הצלחה בבגרויות נמוך מהממוצע הארצי, כך גם אחוז הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת. מה ניתן לעשות כדי לשפר את החינוך בעיר? לפני הכל, להודות שיש בעיה

נחשפו הנתונים של משרד החינוך לשנת תש״פ 2020 והם מאוד לא מעודדים בעבור העיר אשדוד. תחום החינוך, שנוגע כמעט בכל בית אב ואם בעיר, לא מצליח להמריא ובאין מצויינות, בשנתיים האחרונות אנחנו רואים אף ירידה. מה ניתן לעשות על מנת לשפר את תחום החינוך בעיר? לפני הכל, כמו בתהליך של פתרון בעיות, יש להודות שיש בעיה. עיריית אשדוד זו עירייה איתנה בהתאם להגדרות של משרד הפנים וככזו, לא חסרים תקציבים בכלל. אם מודים שיש בעיה ומתקצבים בהתאם- הדרך לפתרון תהיה קצרה מאוד. עם זאת, ידוע, שתחום החינוך מתנהל על פני שנים ולא בהצלחות קטנות ונקודתיות וגם את זה חשוב לזכור.

מתי מתחילים לעשות את השינוי? היום

לפני הכל – הצבת תחום החינוך בראש מעייניהם של אנשי הציבור! תחום החינוך חייב להילקח בידיים של איש ציבור חזק ומשימתי, עם יכולות ביצוע גבוהות ויש לא מעט כאלה במועצה. לאותו איש ציבור, חייבות להינתן סמכויות ויכולות ללא עוררין. רק בדרך הזו, יוכל להוביל לשינוי והעיר כולה תהנה מההישגים הלימודיים הגבוהים של הילדים.

תקציב – כאמור, בעיריית אשדוד לא חסר כסף והכל עניים של סדר עדיפויות. אין ספק, כי כל תושבי העיר יעדיפו הופעה אחת פחות בחודשי הקיץ, ובתמורה לכך כיתת לימוד מתקדמת נוספת שתהיה בעיר.

יועץ – במדינת ישראל קיימים אנשי חינוך שהצליחו להביא הישגים מרשימים בבתי ספר עם אוכלוסיה קשה ומלאת אתגרים. אותם אנשי חינוך נמצאים במאגר היועצים ומתוכם, ניתן לבחור יועץ אחד שיוביל את המהלך ביחד עם הצוות המקצועי של מנהל החינוך בעיריית אשדוד. יש לערוך תכנית עבודה רב שנתית ולדאוג לתחנות ביקורת קבועות ויישום המדדים שנקבעו. כך, צעד אחר צעד, ניתן יהיה לשפר את החינוך בעיר ולהיות עיר החינוך של מדינת ישראל. בעיריית אשדוד קיימים מנהלים מוכשרים, היכולים לבצע את השינוי ובטח לא מחכים לעצות ממערכת ״אשדוד היום״. את התוצאות – ימדדו התושבים על ידי אחוזי ההצלחה, משום שאין דרך אחרת.

זכאות לבגרות, תש״פ:

תיאור

אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מתוך כלל הלומדים ב-י"ב ברשות כולל חינוך מיוחד

אופן חישוב המדד המסכם

אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מתוך כלל תלמידי -י"ב במוסדות המגישים לבגרות, הלומדים או גרים ברשות. נתוני הזכאות ברשות מחושבים פעמיים – פעם אחת מתוך כלל הלומדים בי"ב ופעם נוספת ללא תלמידי החינוך המיוחד (הנתון הארצי מחושב מתוך כלל הלומדים בי"ב בלבד במוסדות המגישים לבגרות).

אחראי מדידה

מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע

מקור נתונים

מערכות המידע של משרד החינוך

סולם מדידה / מועד חישוב המדד

לאחר סיום המועדים הרלוונטיים – (מועד קיץ ומועד חורף העוקב לאחר סיום הטיפול בערעורים), נתוני תש"פ נכונים לתאריך 24/08/2021, נתוני תשע"ט נכונים לתאריך 5/06/2021, נתוני תשע"ח נכונים לתאריך 30/05/2020.

זכאים לבגרות מצטיינת, תש״פ:

תיאור

אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת מתוך כלל הלומדים ב-י"ב ברשות כולל חינוך מיוחד

אופן חישוב המדד המסכם

אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מתוך כלל תלמידי -י"ב הלומדים ברשות, במוסדות המגישים לבגרות. עד שנה"ל תשע"ו (כולל) הוגדרה תעודת בגרות מצטיינת כאחת משתי אפשרויות: כזו המכילה 30 יח"ל, בתוכן 5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה ובעלת ממוצע משוקלל [של כל ציוני התעודה] של לפחות 90, או כזו המכילה לפחות 25 יח"ל, בתוכן 5 יח"ל באנגלית ובמתמטיקה, ובעלת ממוצע משוקלל [של כל ציוני התעודה] של לפחות 95. החל משנה"ל תשע"ז, תעודת בגרות מצטיינת מוגדרת באופן הבא: תעודת בגרות ברמת 5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה, אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90 והיא כוללת הצטיינות בתכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית. נתוני הזכאות ברשות מחושבים פעמיים – פעם אחת מתוך כלל הלומדים בי"ב ופעם נוספת ללא תלמידי החינוך המיוחד (הנתון הארצי מחושב מתוך כלל הלומדים בי"ב בלבד).

אחראי מדידה

מינהל תקשוב, טכנולוגיה ומערכות מידע

מקור נתונים

מערכות המידע של משרד החינוך

סולם מדידה / מועד חישוב המדד

לאחר סיום המועדים הרלוונטיים – (מועד קיץ ומועד חורף העוקב לאחר סיום הטיפול בערעורים), נתוני תש"פ נכונים לתאריך 24/08/2021, נתוני תשע"ט נכונים לתאריך 5/06/2021, נתוני תשע"ח נכונים לתאריך 30/05/2020

אולי תתעניין ב...

אגף העליה והקליטה ארגן מופע חנוכה חינם לילדי אשדוד

אגף העליה והקליטה, אשר הממונה עליו היא חברת המועצה סטלה וינשטיין, ארגן מופע חנוכה לילדי …

2 תגובות

  1. בעיר הפשע והרשע תחת ניהולם של הנוכלים לסרי וכנפו, החינוך נמצא במקום אחרי האחרון…
    במקום לשים בכל חור בתי כנסיות לכל תת עדה יש לבנות עתיד של מרכזי ידע ולמידע לביולוגיה, פיזיקה, אסטרונומיה, כימיה…
    במקום שוב לשקוע בשקר שאנחנו העם הנבחר…
    לסרי וכנפו לכו כבר הרסתם את העיר הברחתם את הצעירים, דרדרתם את העיר לתהומות שלא נראו בכל תחומי החיים !
    די ❗❗❗❗❗

  2. הקומבינה האשדודית

    איך אומרים שלא משקיעים זה מה שמקבלים…
    באחוז בגרויות מצטיינות אשדוד נמוכה ב 30% מהממוצע הארצי.
    באחוז הבגרויות בכלל אנחנו ב 10% פחות מהממוצע הארצי…
    לסרי,כנפו,כצנלסון וקקון…הרסתם את העיר.
    אין מקום לאנשים צעירים וחכמים בעיר הנכשלת הזו ❗

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.